Powered By Blogger

Selasa, 26 April 2011

Aku dan bicara tentang sepi


Saat jari jemari menari-nari lagi di atas sekeping keyboard seringkali itu akal ku kerap kali memuntah kan segala isi yang ada pada otak untuk diluahkan..kali ini,entah kenapa aku merasakan tiba-tiba jiwaku ini sebenarnya kosong apabila aku merasakan kesunyian mula menghempap jasadku..
aku sering mengharapkan agar malamku sentiasa ditemani purnama indah dan dikelilingi dengan bintang-bintang ceria agar jasadku tidak dibelenggu kesepian dan kesuraman...

Namun apa yang diharapkan hanya lah impian...kebahagiaan yang pernah datang umpama kabus pagi namun hilang ditelan dek terik matahari...gejolak ombak jiwa yang mengganas ini tidak memberi peluang sedikitpun kepada otak untuk berfikir agar dapat memujuk hati yang berduka...
adakalanya fikiran nakal sering mengusik dengan gurauan yang amat bisa,yang tidak dapat ditanggung oleh hati yang semakin parah lukanya...gurauan yang sentiasa mengingatkan aku tentang episod-episod silam yang membuatkan bayang-bayang resah sentiasa mengejek ku...

Ah!ingin sekali aku melupakan...tetapi bagaimana?bagaimana ingin ku pecah kan tembok kesepian ini...mengurung tanpa memberi sedikit kebebasan bernafas..aku lemas dan rimas.
.

Andai dapat ku tuliskan takdir ku dia atas sehelai kertas,pasti dengan gembiranya akan ku senaraikan semua cerita kebahagiaan yang aku impikan tanpa secalitpun kedukaan yang merosakkan...
Andai juga dapat kulukiskan kehidupanku seperti melukis diatas sehelai kanvas,pasti jua lah akan ku warnai dengan warna-warna ceria untuk melengkapi cerita kebahagiaanku....

Aleeya_Aziz88


Tiada ulasan:

Catat Ulasan