Powered By Blogger

Selasa, 11 Disember 2012

Tadi lebih kurang kul 11 malam lepas balik dari kelas n otw nan balik rumah aku n member aku ditegur oleh seorang pakcik n kawannya yang menaiki sebuah kereta myvi  warna putih...lagak gaya n cara dia menyoal aku..macam polis...kalau dia jahat dia boleh tarik aku masuk la kereta dia sebab keadaan pada waktu tu boleh dikatakan agak lengang jugak..dia just tanya kitaorang dari mana n nak kemana...kemuadian baru dia bgi tahu supaya hati-hati coz kat samarahan kadar jenayah semakin tinggi sebab ye la tempat aku tu laluan student so,penjenayah memang target kat student sebagai mangsa dorang....kalau nak difikirkan memang bahaya terutama kalau studenta balik malam...kalau dah datang malang yang tak berbau tu memang nasib la..tambah-tambah lagi kalau takde ilmu dalam diri...
Baru-baru ni persatuan Silat Cekak Uataz Hanafi UNIMAS ada  menganjurkan bengkel keselamata khusus buat student UNIMAS..bengkel  tersebut lebih kepada cara untuk mengelak dan persediaan diri sekiranya diancam bahaya sekeliling...ermmmm...tapi tidak mendapat sambutan yang memuaskan...aku tak tahu samada student tidak  ambil tahu atau tidak tahu bengkel tersebut dianjurkan atau masa yang tidak sesuai...ntah la...bengkel seperti ini sangat berguna tambahan pula ada latihan praktikal yang dilakukan supaya student faham cara-cara nya....aku ada gak ajak student unimas ni join kitaorang sekali,alasannya banyak asignment.....(ermmmm...ok)
Kadang-kadang aku tak faham dengan sikap segelintir perangai sesiapa sahaja ni...bila dah dianjurkan aktiviti kebaikan macam ni tak nak join...bila dah bahaya mendatang baru nak menyesal....sukahati la












Tiada ulasan:

Catat Ulasan